3 Ağustos 2018 Cuma

ERİC-EMMANUEL SCHMİTT-BAYAN MİNG'İN HİÇ OLMAYAN 10 ÇOCUĞU (LES DİX ENFANTS QUE MADAME MİNG N'A JAMAİS EUS)


ERİC-EMMANUEL SCHMİTT- BAYAN MİNG'İN HİÇ OLMAYAN 10 ÇOCUĞU

Kitap Adı : Bayan Ming'in Hiç Olmayan On Çocuğu
Orijinal Adı : LES DİX ENFANTS QUE MADAME MİNG N'A JAMAİS EUS
Kitap Dili : Türkçe
Sayfa Sayısı : 71
Kitap Yazarı : Eric - Emmanuel Schmitt
Çevirmen : Yaşar İlksavaş
Yayınevi : Doğan Kitap
Tür : Genç Yetişkin
Puanım : 4.7 / 5





Düşünsene bir kadın sana Çin'de yaşadığını ve 10 çocuğu olduğunu söylüyor hem de Çin'de tek çocuk yasası varken ! Ne yapardın ? Nasıl tepki verirdin ?
 Garip bir soru oldu değil mi ?
İşte bu kitapta da durum tam olarak bu Fransız bir isadamıyla Bayan Ming arasında geçen bu garip ama bir o kadar da

ilginç diyalog kitabın ana konusu oluşturuyor . Bayan Ming yaşlı ve bilge bir kadındır, tuvalet bekçiliği yapmaktadır​ ve bir gün farklı arayışlar da olan Fransız bir iş adamıyla yolları kesişir ve ona on çocuğunu anlatmaya başlar adam kadının onu kandırdığını düşünür ve ona inanmaz ama onu dinlemekten de kendini alamaz, kendini kaptırır bu hikayelere . Gerçekle yalan iç içe geçmişken bayan ming'in doğum gününde bayan ming on çocuğunu da çağırmıştır. Bakalım gerçekten de on çocuğu var mıdır Bayan Ming'in​ ? Verilmek istenen mesajlar bu küçücük kitap için o kadar fazlaydıki ...

D&R'da Bir gün raflara bakınırken gözüme bir renklilik takıldı. Hemen elime alıp arka kapak yazısını okumaya başladım ve o an beni bir garip heyecan ve merak sardı ve kesinlikle onsuz oradan çıkamazdım artık .

Velhasıl bu güzel kitap o kadar akıcı ve o kadar güzeldi ki dostlarım karmaşık duygular yaşattı bana elime aldığımda, hem hemen sonunu görmek istedim hem de hiç bitmesin . Bir sonra ki sayfayı o kadar merak ediyorsunuz ki hemencecik bitiriyorsunuz kitabı .

Fransız işadamının duyguları çok güzel geçirilmişti biz okurlara . Ben de neredeyse onunla aynı tepkileri verdim .
Dili oldukça sadeydi ve hızlı okunuyordu .


Ben sonuna kadar hep " Acaba gerçekten on çocuk var mı ? Yoksa her şey yalan mı ? " dedim ve meraktan catladım 😆

Hakikat nedir dostlarım ? 🤔
Belki sizde bu kitapla bu sorunuza bir cevap bulursunuz ya da daha çok düşünürsünüz bu kavramı .

Kitap bize güzel bir cevap sunuyor aslında "Hakikat en çok hoşumuza giden yalanın ta kendisi değil midir ?" diyerek.

Bittiğinde gerçekten bu kitabı okuduğum için mutluydum ve yeni bir yazar tanıdığım için de ayrı bir gururlu ve mutluydum dostlarım .

Sonuç olarak dostlarım kesinlikle okuyunuz bu kitabı şiddetle tavsiye ederim.👍

Kendi hakikatinizi bulmanız dileğiyle hoşçakalın 📚





Hiç yorum yok:

Yorum Gönder